dilluns, 9 de febrer del 2015

L'Experiència Diymania

Com sabeu, aquest cap de setmana s’ha celebrat la fira de manualitats Diymania a Fira Reus, i no m’ho podia perdre per res! L’experiència ha estat genial i crec que per ser la primera edició va estar molt bé i no hi va faltar de res: cosetes molt xules fetes i per fer, desfilades, espectacles per als més petits, tallers per a tots els gustos, molt bon ambient i molt bona gent!


Una de les gràcies d’aquest esdeveniment ha estat la mescla d’expositors que oferien els seus productes i serveis d’especialitats molt diverses, dins el fantàstic món del DIY: patchwork, pintures i decoració, treballs en fusta, srackbooking, costura, bijuteria, ganxet o trapillo, entre moltes altres; una oferta tant dels nostres tallers i botigues locals, que han aprofitat l’ocasió per vendre els seus productes i informar dels cursos i monogràfics que tenen previst realitzar, com de comerços d’altres localitats, principalment de Catalunya que aprofiten un esdeveniment com aquest per vendre els seus productes i alhora donar-se a conèixer, ja que molts, tenen el seu canal de venta per internet.





 Jo vaig destinar el dissabte al Diymania, al matí, visitant els estands, descobrint moltes coses, i fent alguna compra interessant....
com la d'aquest graciós clauer de fusta amb detalls de color rosa de La Cabaña de Pusy, que vaig adquirir a l'estand de Girbi Patch, una botiga de manualitats de Sant Quirze del Vallès que ens van presentar coses moníssimes, sobretot pensades per als mes petits de la casa. 




Genial la visita a l’estand de la Silvia i la Marta del taller de manualitats Kom a Casa al C. Santa Teresa, 22, 1r pis. On vam poder veure les moltes coses que podem aprendre a fer, ens van informar dels nous monogràfics i ens van explicar com reciclar mobles donant-los-hi un toc vintage, utilitzant la pintura decorativa de TO-DO Fleur, que podem adquirir al seu taller.


I que me’n dieu de les Nines de Drap de l’Isabel...

Foto de Susana De Haro

I a la tarda: tallers amb Malamadeja i "Fet Amb", on també varem participar al sorteig d’un kusudama molt xulo de la mà de la Lluïsa Crusells d’OrigamiArt & Teràpia, que també impartia tallers on ensenyava l’art de l’origami.




L’idea era fer dos tallers, tot i que degut al meu nivell de principiant, em va ser impossible. La Sefa i la Cel de "Fet Amb", el taller del C. Amargura, 11, ens oferia l’oportunitat de crear una bufanda o coll de llana teixit amb les mans, amb unes llanes de qualitat i d’uns colors molt bonics.




Així doncs, jo vaig anar al taller de Malamadeja. Amb la gran ajuda i paciència de la Sandra, vaig inicar-me a la tècnica del trapillo: crear cosetes teixint excedents de fàbriques tèxtils, ideal per teixir ganxet o fer trenat, mitjançant unes grans agulles de ganxet. Vaig intentar teixir una catifa en forma de cor, que vaig acabar a casa i que va sortir com va sortir...bé, per ser la primera vegada no està tan malament, no??



I això del trapillo em va agradar, així que abans de marxar, no vaig dubtar en visitar els simpatiquíssims nois de Trap-Art, que oferien una àmplia selecció de bobines de trapillo, amb una oferta super interessant: 6 bobines + 1 agulla + patró en una caixeta de fusta, per 20€! Trap-Art és un comerç especialitzat en l'art del trapillo, i a més d’anar per les fires especialitzades, també venen a través de la seva botiga online, els hi haurem de seguir la pista...




Així que vaig marxar carregada de material...Una molt bona forma d’acabar la meva jornada del Diymania i començar un nou hobby...

I per últim, felicitar a l’organització, als expositors, a tots els artistes participants al Diymania, i ara, a esperar la pròxima edició, perquè jo no sé la organització i els expositors, però jo ho qualifico com un gran èxit! Això si! Tema pendent per l’any vinent: millorar l’accés amb transport públic...

Ah! I no patiu les del Delta, que l’any vinent organitzem un autobús, segur! 

_________________________________
Pots seguir L'Aparador de Reus a

1 comentari: