dilluns, 11 d’agost del 2014

De Vacances per les Illes Gregues: Paros i Antiparos

I seguim amb el segon post de les meves vacances per les Illes Gregues...segona parada: Paros.

Paros és una illa més petita, però una de les tres més grans de les cíclades després de Naxos i Andros. És una illa aparentment tranquil·la, situada a l’oest de Naxos, amb dues ciutats principals: la capital Parikia, punt d’arribada i sortida dels ferris i demès embarcacions i Naoussa, a 10 km de Parikia, una ciutat també amb port, més popular per les seva activitat festiva nocturna.
Vam arribar a Paros des de Naxos amb ferri. Aquest cop havíem reservat un ferri més lent, de la companyia Blue Star Ferries

Tot i el fort temporal de vent que vam agafar, la nostra estada de 4 dies a l’illa va ser tranquil·la i ens la vam recórrer de cap a peus. Descobrint les millors platges, ciutats amagades a la part més elevada de l’illa i passejant tranquil·lament pels carrers blancs i lluminosos de la capital: Parikia

Per la seva part, Naoussa ha aconseguit mantenir la essència pintoresca del seu port, i la ciutat en si, un laberint infinit de carrers que li sumen encant.

Altres ciutats d’interès a l’illa son Lefkes, Prodromos, Marmara i Marpissa, les tres a l’interior. Lefkes és la més elevada i la més pintoresca.

També val la pena visitar Antiparos, l'illa situada a l'oest de Paros. És una illa petita i tranquil·la, repleta de cales per descobrir. Des de Paros surten transbordadors cada mitja hora. Nosaltres vam arribar a Antiparos a primera hora del matí, dalt del transbordador amb la moto que havíem llogat, amb la qual vam recorre a l'illa.

Platges
Degut al vent no varem gaudir de jornades de platja, però si que en vam visitar algunes.
-  A 3km de Naoussa trobem la platja de Kolymbithres, formada per diverses cales entre unes caòtiques roques de formes insòlites.

- Kologeros, és una petita platja d’argila situada a prop de Marmara. Ideal per a la nostra pell.
- Chryssi Akti o més coneguda com Golden Beach. És la illa més gran de l’illa, situada al sud de Marpissa. Una platja paradisíaca d’arena blanca.
- Una de les platges més típica pels surfers és Santa Maria, al nord-est de Naoussa
- A Antiparos, trobem el que molts consideren la platja més bonica de les Cíclades, la de Agios Giorgios. Està situada just en una punta de l’illa,  amb arena totalment daurada i brillant, i aigües cristal·lines que formen curiosos remolins amb el mar que queda a la part interior entre Antiparos i l’illa completament deserta de Despotiko, i el mar obert. Un paisatge que sorprèn per la seva serenitat i suavitat.

Agios Giorgios - Antiparos

Allotjament

Vam encertar de ple! L’hotel que vam reservar un 10! No...un 12!!! ParosBay: un hotel de suposadament 2 estrelles, excel·lent!

Acollidor, modern, amb una decoració senzilla però agradable. Encara avui no entenc com aquest hotel només té la qualificació d’un de 2 estrelles...té tot i més del que podries esperar d’un hotel de 3 o 4 estrelles: Una amabilitat i atenció extrema, un menjar excel·lent, bona comunicació tot i no estar al centre de la ciutat, bons serveis: wifi, piscina, servei de cafeteria i bar, moltes zones comuns tan interiors com exteriors, menjador amb servei d’esmorzars, dinars i sopars, transport propi cap a la ciutat, zona de jocs per als més petits...

Les habitacions tot i no ser molt grans estan totalment equipades: secador, tv, wifi, sabons de cortesia, tovalloles netes. La nostra tenia un petit balco amb unes suposades vistes al mar de refiló, i al recinte de l’hotel, amb petites zones d’edificis baixos rodejats de jardins brillants i ben cuidats.

Si teniu pensat realitzar un viatge per les Illes Gregues i parar-vos a Paros, aquest és l’hotel que heu de reservar...sense dubte!!!

Restaurants

Vam escollir l’opció de mitja pensió , així que vam sopar tots els dies a l’hotel: el primer dia de carta i els dos següents bufet lliure. L’oferta era variada, la majoria menjar típic grec, i tot estava deliciós! I els postres....boníssims!!! Vam sopar tots els dies, molt i molt bé, i després...l’hora del còctel!

El típic iogurt grec

Pastis de pastanaga

En la majoria de locals menges bé i bé de preu. El primer dia vam dinar en una taverna a primera línia de mar Parikia. El concepte de “taverna” no és la mateixa que tenim aquí. Les tavernes allí són restaurants o bars de menjar típic grec. Allí vam degustar per primera vegada un dels plats típics de Grècia: els Gryros. Carn cuinada al forn tallada a tires servida en pa de pita acompanyada de verdures i patates fregides amb salsa tzatziki. En conclusió, un plat molt similar al que aquí coneixem per Döner kebap.

Un lloc que també està molt bé per menjar és Piso Livadi, un petit port pesquer, on el vent no bufava tan fort, i on pots gaudir d’un bon plat de peix fresc a molt bon preu, en qualsevol dels restaurants situats al costat del port. Un lloc aparentment turístic, però tranquil i acollidor.

Un bon lloc per anar a fer una copa o un cafè a mitja tarda és a Naoussa. Els bars situats davant del port són moderns i còmodes, amb butaques i cadires modernes, la majoria amb un toc de glamour que contrasta amb les tradicionals barques de pesca situades davant.

Shopping

A Paros el comerç te un punt més cosmopolita respecte Naxos. Hi ha botigues de moda amb marques internacionals, moltes d’italianes, i marques típiques de roba surfera, però tot i així també trobem artesania i moltes botigues de sabates i complements de pell.
Va ser en justament en una botiga-taller situada al mercat bell de Parikia, on l’amo i la seva filla fabricaven a mà sandàlies de pell, totes xulíssimes, amb un disseny actual d’on van sortir les meves noves sandàlies tipus romanes. Una adquisició super còmode i perfecte per dur-les durant l’estiu, sobretot per les jornades més llargues...

En una altre botiga de moda, Ada Kamara vaig compra-m’hi un barret amb una cinta en blau i amb el detall d’unes floretes pintades a mà, ideal per anar a la platja o per passejar sota el sol. En aquest establiment és on la pròpia Ada Kamara, dissenyadora de roba i té el seu taller, on confecciona les seves pròpies col·leccions: peces de roba amb una clara influència asiàtica, d’estil bohemi, romàntic i molt femení, amb un punt d’elegància.

De botigues de mocadors, fulards, bosses i moneders també en trobes per tot arreu. D’una d’elles en van sortir aquests dos fulards de viscosa, suaus i fresquets. Amb estampat de ratlles, un en tonalitats grogues i l’altre en blaus.

I una de les peces claus que també varem portar com a regal va ser un conjunt de dos fouta: peces de tela de cotó originari de Tunísia, la majoria de vegades de ratlles de colors i acabat amb serrells. Peces que s’utilitzen com a tovallola..segur que ja n’heu vist molts per les platges...doncs cada vegada se’n veuran més, segur!

Ah! I se’m oblidava, va ser a Paros que vaig comprar-me el meu bikini nou!!! Va ser en una botigueta encantadora situada al centre de Parikia: Sani’s. Allí hi havia un ampli assortiment de roba i complements de bany, a més d’altres peces de roba d’estil molt femení. La roba de bany, inclòs el meu bikini, era de la marca Lara Modamare, una marca de teixits fabricats a Itàlia i peces confeccionades a mà amb tot de detalls i estampats molt femenins amb boutique exclusiva a l’illa de Mikonos.

Dades útils i preus:

• Un punt importantíssim i quasi obligat és el fet de llogar un ciclomotor o un quad per recorre l’illa. Sempre és millor aquest tipus de vehicle que un cotxe pel tema de l’aparcament. A la majoria de pobles no si pot circular, i has de deixar el vehicle a l’entrada i seguir a peu. Nosaltres varem llogar una moto, i va ser genial! Tot i així, amb el temporal de vent que vam agafar, segur que haguéssim anat millor amb un quad.
  • El vent! Alerta. Si teniu intensió de visitar les illes teniu en conta que durant els mesos d’estiu, sobretot a l’agost, fa un vent pitjor que el d’aquí! És curiós que quan anem de vacances pensem en que potser fa fred, potser fa calor, potser plou...però amb el vent? Qui hi repara? Doncs si, hi fa vent, i contra això no hi ha paraigües, ni jaquetes, ni barrets que valguin...
  • De les 2 del migdia a quarts de 6 de la tarda moltes botigues i algun que altre local estan tancats. Pels grecs, la migdiada té la mateixa importància  o més que per nosaltres, així que per passejar amb  tranquil·litat és la millor hora, tot i que també és quan fa més calor...
  • El transbordador Paros-Antiparos surt cada mitja hora des de Pounta. És molt econòmic: poc més d'un euro per persona/trajecte. Es compra al mateix transbordador.
No et perdis la setmana que ve, el pròxim post "de vacances per les Illes Gregues"... pròxima parada...Santorini! Una de les illes més boniques de les Cíclades!

Posts relacionats: "De vacances per les Illes Gregues: Naxos"

_____________________________________________

Pots seguir L'Aparador de Reus a

1. Bon post! Esperant la propera entrega de Santorini! Et convido a fer un tomb pel meu blog http://aventuresidesventuresdels30.blogspot.com