dissabte, 29 de desembre del 2012

Sopa de Galets


Aquestes festes, i no només el dia de Nadal, els galets han estat un dels grans protagonistes i us vull explicar perquè. A meitats de desembre una visita a Barcelona de la qual tinc pendent explicar-vos-en els detalls, caminant per Rambla Catalunya em va sorprendre la decoració nadalenca tan original i alhora tradicional amb la qual l’havien guarnit: galets gegants de 2 metres d'altura exposats per tota la Rambla. Una exposició temporal d’escultures peculiars i ad hoc a aquestes dates que sorprenien els vianants que com jo, circulàvem pel centre de Barcelona. Realment sorprenent!



Dies més tard, durant el matí del dia de Nadal, em va fer gràcia com el Javier, ajudava la seva dona a la cuina mentre mirava una pel·lícula de Terence Hill i Bud Spencer, reomplint cada un dels galets amb la carn trinxada i preguntant-se qui havia inventat allò que necessitava tanta dedicació, temps i paciència....al contrari que a casa, on el pare, l’encarregat de fer el dinar de Nadal, ja havia elaborat les mandonguilles el dia abans...començant fent-les petites fins que la paciència desapareixia i llavors creava unes pilotes de carn trinxada enormes i al meu gust poc apetitoses...tot i que això va a gustos, hi ha a qui li encanten...

I després va venir el galet al que avui dedico aquest post: “l’espelma galet”. Va ser una de les cagarades del nostre tió: una espelma delicada i original en forma d’aquesta pasta de sopa tan típica del nostre Nadal. Un objecte de Cuina i Detall, un dels comerços més dolços de la ciutat, situat al C. Gaudí, del qual vaig parlar-ne en el meu reportatge publicat a la NW La Revista de Reus del mes de novembre. Un lloc on descobrir objectes de decoració i regals originals escollits amb molt de gust, i que per aquesta època l’essència del Nadal hi és present en cada raconet amb objectes i complements per regalar i regalar-se. Un comerç plena de detalls per decorar les nostres llars durant aquests dies, en dates senyalades com un aniversari, una comunió o qualsevol altre esdeveniment festiu i evidentment també per la resta de l’any.






______________________________________________________

Ara pots seguir L'Aparador de Reus per Facebook i Bloglovin'

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada