Mentre les grans
empreses de gran consum, com Coca-Cola o Ferrero, es dediquen a personalitzar
al màxim les etiquetes dels seus productes, d’altres més petites amb un mercat
quasi local, es dediquen a despersonalitzar els seus productes.
Ja sabeu que en
aquest blog no trobarem masses crítiques, ni entrades negatives, però es que
aquesta vegada la cosa m’ha tocat la fibra…Així que des d’aquest bloc em sumo
als molts mitjans de comunicació que ja han parlant del tema que des del passat
dimecres és notícia: la desaparició del PLIM.
Sóc consumidora
activa de PLIM, us ho asseguro, tot i que alguns el troben massa dolç, a mi
m’agrada tan sol, com acompanyat, però és que a més, aquest refresc, per a tot
bon reusenc, té molt més valor: forma part de la nostra identitat i la parella
indispensable del vermut per a la creació de la beguda de la Festa Major de
Reus: el Masclet.
Però, que és això
de fer desaparèixer de l’etiqueta el nom que defineix aquesta beguda tan nostra?
Aquests de Terrassa que es pensen! Que per no tenir, no tenen ni el producte al
portafolis a la seva web! Increïble! Pel que sembla, com han apuntat els
mitjans de comunicació, per no pagar el cànon de la explotació comercial al Sr.
Maties Olesti, es carregaran el nostre PLIM, però com sempre, segur que alguna
cosa més hi ha...
Moltes vegades la
marca fa el producte i aquest, sense dubte, és el cas del PLIM. A Reus la gent
consumeix el seu producte, el PLIM, així que estic segura que per molt que en
contingut sigui sent el mateix, la pífia amb l’envàs i el descontent dels
ciutadans farà fracassar aquesta “Fantasia de Fruites”. Així que jo per si de
cas, ja tinc feta la meva reserva personal al Colmado Baró, on han fet una
comanda especial de PLIM perquè tots puguem tenir el record d’aquesta beguda
inventada a Reus l’any 1928…una història que encara no sabem com acabarà…
Per ara, s’han
engegat algunes iniciatives per evitar la desaparició del PLIM:
Per les xarxes
socials, podem fer-nos seguidors de la Pàgina de suport creada a Facebook, A mi Plim de Reus, aquí, que ja té més
de 1.000 “m’agrada”, i a Twitter s’ha llançat l’etiqueta #SalvemelPlim.
I a més, alguns comerços de la ciutat també s’han sumat a aquesta
iniciativa, és el cas de Las Termas de Ruham que ofereix una sessió de Fish
Pedicure Express a tots aquells que fem cap al centre del Raval Santa Anna amb
un PLIM.
No se vosaltres però, pel que fa a la
“Fantasia de Frutas” de Sanmy…a mi PLIM!
Enllaços
relacionats:
El Món de Reus – Que
ningú ens toqui els PLIMS
Reusdigital.cat –
L’empresa
que produïa el Plim canvia el nom de la mítica beguda
Reus Diari.cat – Les últimes
ampolles de Plim
Nació Digital – Últimes
ampolles de Plim, part essencial del Masclet de Reus
Diari de
Tarragona – La
marca de bebida Plim desaparece del mercado tras 80 años de historia
Tn Comarques
Tarragona – 10/01/2014 - aquí
_____________________________________________
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada