dimecres, 13 de novembre del 2013

Souvenirs de Berlín

Que en penseu dels souvenirs? Jo particularment detesto el que podríem classificar com a souvenir clàssic: el típic iman de la nevera, la samarreta amb el nom de la ciutat, la figureta de turno, o el clauer típic d’un monument emblemàtic. No m’agrada que me’n regalin ni regalar-ne. Tot i això, el que si que m’encanta és anar a la cerca d’una botiga típica, una firma de la pròpia ciutat o un botiga curiosa on trobar-hi objectes útils, potser coses que podria trobar-hi a la meva ciutat, cert, però que per a mi, seran el record de la meva estada en aquell lloc. A Berlín varem destinar unes hores a anar de shopping i descobrir la seva oferta, mentre buscaven records per a regalar a la família. Hi ha moltes zones comercials amb botigues locals i grans galeries en diferents punts de la ciutat, com a la majoria de ciutats importants. Nosaltres varem passejar-nos per dues de les principals: Schöneberg amb la seva gran atracció el KaDeWe i Friedrichstrasse, a la zona històrica de Mitte.

A Schöneberg varem anar moguts per descobrir el famós KaDeWe, el que alguns consideren els grans magatzems més gran d’Europa. La veritat es que no em va impressionar tan com pensava, gran és, però no se si el “més” gran, això si, una oferta amplíssima, impossible veure-ho tot. El més interessant però sense dubte, la secció de gastronomia a la 6a. planta, una delícia!!




En aquella mateixa zona varem descobrir-hi altres botigues interessants com la de Lego. Increïble! 


Friedrichstrasse és una de les principals zones comercials de la ciutat, repleta de botigues de les típiques cadenes internacionals (Mango, H&M, Zara), firmes prestigioses com Escada o Boss, o marques de cotxes com Mercedes o Mini, i d’altres de caràcter més local. És en aquesta zona on varem comprar la majoria dels nostres “souvenirs”. 




Allí està situada la sucursal berlinesa del exquisit i famós centre comercial francès, les Galeries Lafayette. Dins un luxós edifici amb tres plantes de cercles concèntrics, trobem articles de les firmes de moda internacionals més selectes i algunes pròpies de Berlín. Va ser allí on vaig trobar un dels meus souvenirs particulars: una cartera (que em feia falta) de cuir molt suau, amb molts compartiments interiors, de color marró acàcia de la marca Liebeskind Berlin, una marca de bosses, sabates i complements de pell, d’estil casual i modern; complements de caràcter juvenil, exclusius i de gran qualitat a un preu assequible. 






En aquesta mateixa zona, i ja en un pla més turístic varem endinsar-nos en un comerç  especialitzats en articles amb un factor denominador comú: l’Ampelmann, el simpàtic ninotet dels semàfors típics berlinesos, un personatge entranyable i que dona un toc diferent i divertit al clàssic souvenir. D’aquest comerç varen sortir la gran part dels nostres “regals record” i després, una estona fent el pallasso fent-nos fotografies imitant els gestos dels ninotets (típic). 


Tinc per costum comprar-me un fulard, un mocador o una bufanda en la majoria de viatges que faig que passen a formar part de la meva col·lecció particular, i l’últim dia de la nostra estada a Berlín, vaig descobrir en aquest mateix carrer una botiga que pertanyia a la cadena d’accessoris alemanya Fraas. Una marca amb més de 125 anys d’història amb una oferta àmplia en bosses, fulards, bufandes, gorres tan femenins com masculins. Colors diversos, estampats de tot tipus i teixits sedosos, suaus i càlids. Una mescla d’elegància i diversió dins una botiga amb certa sofisticació. D’aquesta botiga vaig sortir amb dos regals més, això si, un era per a mi. Fraas no està present físicament al nostre país, tot i que disposa de botiga online internacional.  




Berlín té moltes coses per descobrir i evidentment, en el camp de les compres també, així que s’hi haurà de tornar per descobrir-ne encara més. Segur!

Que us semblen les meves compres? 

I recorda que estem de sorteig. Participa-hi aquí
_____________________________________________

Pots seguir L'Aparador de Reus a


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada